VIS HANDLEKURV:

Cart

Cart

GENERELLE KJØPSVILKÅR

Ved inngåelse av avtale om handel med BLI GOD AS, godtar kunden nedenstående betingelser, dersom
ikke annet er skriftlig avtalt.
Disse Generelle Vilkårene («Generelle kjøpsvilkår») gjelder mellom selskapet Be Good AS med organisasjonsnummer 920328385 , og Kunder. Disse Generelle Vilkårene ble oppdatert 04.09.2022 og er tilgjengelige på selskapets nettside www.bli-god.no.

Vår nettbutikk må ikke erstatte profesjonell hjelp ved alvorlig sykdom. Vi tar ikke ansvar for feil bruk av våre produkter, da riktig bruk normalt ikke medfører helsefare. Dersom du har langvarige eller tilbakevendende symptomer, eller er i tvil om du har en alvorlig lidelse eller sykdom, anbefaler vi deg å kontakte din lege.

BYTTE OG RETURFORSENDELSEN

Ved eventuell bytte/retur kontakter du oss på info@bli-god.no for returseddel, du vil også bli fakturert fraktkostadene for tilbakesending av varene da du selv er ansvarlig for dette om bestillingen din har blitt levert ut.
Returseddelen skal printes ut å feste på pakken du skal returnere. Lever så pakken til samme utleveringssted som du hentet ut pakken. Oppgi i mailen til oss hva som skal returneres, ordrenr og om du ønsker ny vare eller pengene igjen. Vennligst oppgi kontonummeret ditt for raskest mulig ekspedering.

For å få godkjent retur må alltid varen være:
-Uåpnet / Som ny
-I original emballasje
Les mer om kjøpsloven her:
https://lovdata.no/dokument/NL/lov/1988-05-13-27

ANGRERETTEN

Enhver forsendelse fra oss vil inneholde et standardisert angreskjema som du kan bruke til å benytte deg av angreretten.Kjøperen kan angre kjøpet av varen etter angrerettslovens bestemmelser. Kjøperen må gi selger melding om bruk av angreretten innen 14 dager etter at varen, de foreskrevne opplysninger om angreretten og angrerettsskjema er mottatt. Angrerettskjema ligger alltid vedlagt i din forsendelse.
Meldingen fra kjøper til selger om bruk av angreretten bør av bevishensyn være skriftlig (angrerettsskjema, e-post, telefaks eller brev), og den må inneholde opplysninger om hvordan kjøperen vil returnere varen til selgeren. Ved bruk av angreretten må varen leveres tilbake til selgeren innen rimelig tid. Selgeren er forpliktet til å tilbakebetale hele kjøpesummen til kjøperen innen 14 dager fra den dag selgeren mottar varen eller henteseddel eller varen er stilt til selgerens rådighet. Selgeren kan ikke fastsette gebyrer for kjøperens bruk av angreretten, men selgeren kan kreve at kjøperen skal betale kostnadene for returforsendelsen. Kjøperen kan undersøke produktet før han eller hun angrer på kjøpet.
Varen må likevel leveres tilbake til selgeren i samme stand og mengde som den var i da kjøperen mottok den. Kjøperen bør sende varen tilbake til selgeren i originalemballasjen hvis dette er mulig. Les mer om lov om angrerett her: https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2014-06-20-27

REKLAMASJON:

Dersom en vare har feil eller mangler kan du kreve prisavslag, omlevering, eller heving av kjøpet i henhold til forbrukerkjøpsloven. Reklamasjonsfristen er normalt 2 år etter at du mottok varen. Dersom varen er ment å vare vesentlig lenger enn 2 år utvides reklamasjonsfristen til 5 år. For å kunne gjøre en mangel gjeldende må vi få beskjed i rimelig tid etter at du oppdaget eller burde ha oppdaget feilen.
Ved reklamasjon må produktet sendes i retur til oss. Dersom reklamasjonen godkjennes og du ønsker pengene tilbake, vennligst oppgi ditt kontonummer.
Vi trenger følgende informasjon sendt per mail til info@bli-god.no:
– Ordrenummer og kjøpsdato
– Reklamasjonsårsak
– Bilde av feilen
Se også https://www.forbrukerradet.no/forside/feil-ved-vare/ for mer info ang reklamasjon.

FRAKT:

Ved kjøp på under kr 600,- legges det til kr 49,- i frakt pr ordre. Kjøp på kr 600,- eller mer sendes fraktfritt.Vi tilbyr fast frakt med Posten/Bring.
Bestillinger før kl. 16.00 blir sendt samme dag, bestillinger etter kl. 16.00 blir sendt neste virke dag.
Du vil bli varslet så snart ordren din er ferdig behandlet, og vi vil gi deg sporing slik at du kan bli oppdatert i sann tid om hvor bestillingen din er.

LEVERINGSTID:

Normal leveringstid er 4-7 virkedager. I perioder kan posten ta lenger tid, slik som før jul o.l., så vi tar forbehold om dette. Vi sender varene slik at du får dem hjem i postkassen din eller evt. til nærmeste postkontor ved pakker over 1 kg.

BETALINGSVILKÅR:

Vi tar betalt for varen fra det tidspunktet den blir sendt til deg som kjøper. Alle priser er i Norske kroner (NOK) inklusiv merverdiavgift. Våre tilbud gjelder kun for personer over 18 år, dersom du er yngre enn dette må du ha foresattes underskrift for å bestille.
Ved betaling med kredittkort eller debetkort reserverer vi kjøpesummen på kortet ved bestilling. Kortet blir belastet samme dag som varen sendes.

KONFLIKTLØSNING

Klager på forsinkelser, manglende levering eller mangler på varen rettes til oss innen rimelig tid. Vi vil forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan du ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling. Forbrukerrådet er tilgjengelig på telefon 23 400 500 eller www.forbrukerradet.no.
Europa-Kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land. klagen kan inngis her: https://ec.europa.eu/odr

Hva ser du etter?