VIS HANDLEKURV:

Cart

Cart

GENERELLE KJØPSVILKÅR

GENERELLE KJØPSVILKÅR

Ved å akseptere Kjøpsvilkårene, godtar du å etterkomme Kjøpsvilkårene i sin helhet, samt godkjenner at du har lest informasjonen om personopplysninger og samtykker til bruk av informasjonskapslene som beskrevet under. Når Bli God AS har bekreftet en bestilling, oppstår det en bindende avtale mellom deg som kunde og Bli God AS, org.nr. 920328385 MVA. Når Bli God AS har mottatt bestillingen din, bekreftes den i en automatisk e-post med informasjon om bestillingen din. Kontroller alltid at informasjonen i ordrebekreftelsen din er riktig. Vi anbefaler deg å lagre ordrebekreftelsen for eventuell kontakt med vår kundeservice.


Disse Generelle Vilkårene (“Generelle kjøpsvilkår”) gjelder mellom selskapet Bli God AS med organisasjonsnummer 920328385 , og Kunder. Disse Generelle Vilkårene ble oppdatert 15.02.2024 og er tilgjengelige på selskapets nettside www.bli-god.no.


Vår nettbutikk må ikke erstatte profesjonell hjelp ved alvorlig sykdom. Vi tar ikke ansvar for feil bruk av våre produkter, da riktig bruk normalt ikke medfører helsefare. Dersom du har langvarige eller tilbakevendende symptomer, eller er i tvil om du har en alvorlig lidelse eller sykdom, anbefaler vi deg å kontakte din lege.

BYTTE OG RETURFORSENDELSEN

RETUR Dersom kunden velger å returnere en vare, er kunden selv ansvarlig for fraktkostnaden. Send en epost til info@bli-god.no med ordre nummeret for bestillingen som skal returneres Før du sender varen tilbake til oss.

 

For å få godkjent retur må alltid varen være:
-Uåpnet / Som ny
-I original emballasje
Les mer om kjøpsloven her:
https://lovdata.no/dokument/NL/lov/1988-05-13-27

ANGRERETTEN

Kjøperen kan angre kjøpet av varen etter angrerettslovens bestemmelser. Kjøperen må gi selger melding om bruk av angreretten innen 14 dager etter at varen, de foreskrevne opplysninger om angreretten og angrerettsskjema er mottatt. 
Meldingen fra kjøper til selger om bruk av angreretten bør av bevishensyn være skriftlig (e-post), og den må inneholde opplysninger om hvordan kjøperen vil returnere varen til selgeren. Ved bruk av angreretten må varen leveres tilbake til selgeren innen rimelig tid. Selgeren er forpliktet til å tilbakebetale hele kjøpesummen til kjøperen innen 14 dager fra den dag selgeren mottar varen eller henteseddel eller varen er stilt til selgerens rådighet. Selgeren kan ikke fastsette gebyrer for kjøperens bruk av angreretten, men selgeren kan kreve at kjøperen skal betale kostnadene for returforsendelsen. Kjøperen kan undersøke produktet før han eller hun angrer på kjøpet.
Varen må likevel leveres tilbake til selgeren i samme stand og mengde som den var i da kjøperen mottok den. Les mer om lov om angrerett her: https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2014-06-20-27

REKLAMASJON:

Dersom en vare har feil eller mangler kan du kreve prisavslag, omlevering, eller heving av kjøpet i henhold til forbrukerkjøpsloven. Reklamasjonsfristen er normalt 2 år etter at du mottok varen. Dersom varen er ment å vare vesentlig lenger enn 2 år utvides reklamasjonsfristen til 5 år. For å kunne gjøre en mangel gjeldende må vi få beskjed i rimelig tid etter at du oppdaget eller burde ha oppdaget feilen.
Ved reklamasjon må produktet sendes i retur til oss. Dersom reklamasjonen godkjennes og du ønsker pengene tilbake, vennligst oppgi ditt kontonummer.
Vi trenger følgende informasjon sendt per mail til info@be-good.no:
– Ordrenummer og kjøpsdato
– Reklamasjonsårsak
– Bilde av feilen
Se også https://www.forbrukerradet.no/forside/feil-ved-vare/ for mer info ang reklamasjon.

FRAKT:

Ved kjøp på under kr 1000,- legges det til kr 77,5,- (pakke i postkasse) eller 106,25 (pakke til hentested)  i frakt pr ordre. Kjøp på kr 1000,- eller mer sendes fraktfritt. Vi tilbyr fast frakt med Posten/Bring. Vi sender fortløpende. 
Du vil bli varslet så snart ordren din er ferdig behandlet, og vi vil gi deg sporing slik at du kan bli oppdatert i sann tid om hvor bestillingen din er. 

 

Det er kundens ansvar å oppgi riktig leveringsadresse. Kundene samtykker i å sjekke at adressen er korrekt før utsjekking og betaling. Det er også kundens ansvar å hente pakken, enten fra postkasse, dørstokk eller fra utleveringssted. Pakken må hentes fra utleveringsstedet innen 14 dager før pakken sendes tilbake til oss. BLI God AS tar ikke ansvar dersom kunden har oppgitt feil leveringsadresse – eller hvis pakken ikke blir hentet. I tilfeller hvor pakken ikke blir hentet, vil vi vente på returvarene før vi kan sende ut flere pakker til deg. Bor du på C/O-adresse er det viktig at du legger til fullt navn og adresse til den som er registrert på adressen.

LEVERINGSTID:

Normal leveringstid er 2-5 virkedager. I perioder kan posten ta lenger tid, slik som før jul o.l., så vi tar forbehold om dette. Vi sender varene slik at du får dem hjem i postkassen din eller evt. til nærmeste postkontor ved pakker over 0,25 kg.

BETALINGSVILKÅR:

Vi tar betalt for varen fra det tidspunktet den blir sendt til deg som kjøper. Alle priser er i norske kroner (NOK) inklusiv merverdiavgift. Våre tilbud gjelder kun for personer over 18 år, dersom du er yngre enn dette må du ha foresattes underskrift for å bestille.
Ved betaling med kredittkort eller debetkort reserverer vi kjøpesummen på kortet ved bestilling. Kortet blir belastet samme dag som varen sendes.

KONFLIKTLØSNING

Klager på forsinkelser, manglende levering eller mangler på varen rettes til oss innen rimelig tid. Vi vil forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan du ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling. Forbrukerrådet er tilgjengelig på telefon 23 400 500 eller www.forbrukerradet.no.
Europa-Kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land. klagen kan inngis her: https://ec.europa.eu/odr



VILKÅR FOR ABONNEMENT:

Trekkhyppighet
Pris og trekkhyppighet er etter de vilkår som er inngått ved tidspunktet for bestillingen. Dette reflekteres i ordrebekreftelsen sendt fra oss, samt at du vil finne abonnementet under din konto i Vipps-appen.
Trekkhyppigheten kan variere avhengig av hvilket abonnement som er bestilt. Dette kan f.eks være ukentlig, månedlig eller årlig.

Oppsigelse av abonnement
Å si opp abonnementet består av to steg. Begge stegene må fullføres før abonnementet er oppsagt.
Steg 1: Gå inn i Vipps-appen din. Der finner du frem til abonnementet du har registrert gjennom oss og som du ønsker å si opp. Avslutt abonnementet i appen.
Steg 2: Du vil nå bli sendt ut av Vipps-appen og inn til nettbutikken vår. Der vil du bli bedt om å bekrefte at abonnementet skal sies opp. Når du har bekreftet dette regnes abonnementet for å være oppsagt.

Avtalen er ikke bindende for begge parter.

Ved registrering av månedlige bidrag gjennom våre hjemmesider betales første avdrag automatisk (1 mnd.) med valgfritt beløp – som belastes deg via Vipps.

Deretter blir du – 1 måned fra første betalingsdato – belastet samme beløp hver måned og til samme dag i måneden automatisk.

Dersom kjøperen bruker kredittkort eller debetkort ved betaling, kan selgeren reservere kjøpesummen på kortet ved bestilling. Kortet blir belastet samme dag som varen sendes.


– Ved registrering av månedlige bidrag gjennom våre hjemmesider betales første avdrag automatisk (1 mnd.) med valgfritt beløp – som belastes deg via Vipps.

– Deretter blir du – 1 måned fra første betalingsdato – belastet samme beløp hver måned og til samme dag i måneden automatisk.

– Dersom kjøperen bruker kredittkort eller debetkort ved betaling, kan selgeren reservere kjøpesummen på kortet ved bestilling. Kortet blir belastet samme dag som varen sendes.


KUNDEOPPLYSNINGER

Når du skal fullføre en bestilling i nettbutikken, blir du bedt om å oppgi dine personopplysninger. Du bekrefter at opplysningene er korrekte og fullstendige. Du er selv ansvarlig for feilektige opplysninger. 


På nettstedet vårt bruker vi utvidede informasjonskapsler som brukes av Google. De sender kryptert kundedata til systemet, samt e-postadresse og telefonnummer. Dataene er ikke synlige for noen, og de lagres i databasen i kryptert form. Bruken av personopplysninger samlet inn gjennom dette for markedsføringsformål, spesielt når det gjelder analyse av effektiviteten av markedsføringstiltak, skjer bare under forutsetning av at bruker har gitt samtykke til bruk av brukerdata.


Administrator informerer brukerne om at de overlater behandlingen av personopplysninger til følgende enheter:

– Edrone Sp. z o.o., ul. Lekarska 1, 31-203 Kraków, NIP: 676-248-20-64, KRS: 0000537197 – for å bruke edrone.me e-postsystemet, som brukes til å sende nyhetsbrev,

– Edrone Sp. z o.o., ul. Lekarska 1, 31-203 Kraków, NIP: 676-248-20-64, KRS: 0000537197: – for markedsføringsformål utelukkende for e-post, sms, sosiale mediekampanjer lansert eller angitt av administratoren ved hjelp av edrone-systemet.

Administratoren informerer om at de bruker følgende sporingsteknologier for handlinger utført av brukeren/kunden på nettbutikkens nettsted:

– edrone sporingskoder – for å analysere statistikkene til nettbutikkens nettsted, samt for markedsføringsformål utelukkende for e-post, sms, sosiale mediekampanjer lansert eller angitt av administratoren ved hjelp av edrone-systemet.

Hva ser du etter?

Hvis vi ikke har en vare på lager, kan du forhåndsbestille varen.
Det betyr at vi sender den så snart den er på lager.
OK