Kjøps – og betalingsvilkår
Ved å akseptere Kjøpsvilkårene, godtar du å etterkomme Kjøpsvilkårene i sin helhet, samt godkjenner at du har lest informasjonen om personopplysninger og samtykker til bruk av informasjonskapslene som beskrevet under. Når Bli God AS har bekreftet en bestilling, oppstår det en bindende avtale mellom deg som kunde og Bli God AS, org.nr. 920328385 MVA. Når Bli God AS har mottatt bestillingen din, bekreftes den i en automatisk e-post med informasjon om bestillingen din. Kontroller alltid at informasjonen i ordrebekreftelsen din er riktig. Vi anbefaler deg å lagre ordrebekreftelsen for eventuell kontakt med vår kundeservice.
Disse Generelle Vilkårene («Generelle kjøpsvilkår») gjelder mellom selskapet Bli God AS med organisasjonsnummer 920328385, og Kunder. Disse Generelle Vilkårene ble oppdatert 17.08.2025 og er tilgjengelige på selskapets nettside www.bli-god.no.
Betalingsvilkår
Alle priser er i norske kroner (NOK) inklusiv merverdiavgift. Våre tilbud gjelder kun for personer over 18 år, dersom du er yngre enn dette må du ha foresattes underskrift for å bestille. Selgeren kan kreve betaling for varen fra det tidspunkt den blir sendt fra selgeren til kjøperen. Dersom kjøperen bruker kredittkort eller debetkort ved betaling, kan selgeren reservere kjøpesummen på kortet ved bestilling. Kortet blir belastet samme dag som varen sendes. Ved betaling med faktura, blir fakturaen til kjøperen utstedt ved forsendelse av varen. Betalingsfristen fremgår av fakturaen og er på minimum 14 dager fra mottak. Kjøpere under 18 år kan ikke betale med etterfølgende faktura.
Bytte og returforsendelsen
Dersom kunden velger å returnere en vare, er kunden selv ansvarlig for fraktkostnaden. Send en e-post til info@bli-god.no med ordrenummeret for bestillingen som skal returneres før du sender varen tilbake til oss.
For å få godkjent retur må alltid varen være:
- Uåpnet / Som ny
- I original emballasje
Les mer om kjøpsloven: https://lovdata.no/dokument/NL/lov/1988-05-13-27
Angreretten
Kjøperen kan angre kjøpet av varen etter angrerettslovens bestemmelser. Kjøperen må gi selger melding om bruk av angreretten innen 14 dager etter at varen, de foreskrevne opplysninger om angreretten og angrerettsskjema er mottatt.
Meldingen fra kjøper til selger om bruk av angreretten bør av bevishensyn være skriftlig (e-post), og den må inneholde opplysninger om hvordan kjøperen vil returnere varen til selgeren. Ved bruk av angreretten må varen leveres tilbake til selgeren innen rimelig tid. Selgeren er forpliktet til å tilbakebetale hele kjøpesummen til kjøperen innen 14 dager fra den dag selgeren mottar varen eller henteseddel, eller varen er stilt til selgerens rådighet. Selgeren kan ikke fastsette gebyrer for kjøperens bruk av angreretten, men selgeren kan kreve at kjøperen skal betale kostnadene for returforsendelsen. Kjøperen kan undersøke produktet før han eller hun angrer på kjøpet.
Varen må likevel leveres tilbake til selgeren i samme stand og mengde som den var i da kjøperen mottok den. Les mer om angrerett: https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2014-06-20-27
Reklamasjon og konfliktløsning
Reklamasjon
Dersom en vare har feil eller mangler kan du kreve prisavslag, omlevering, eller heving av kjøpet i henhold til forbrukerkjøpsloven. Reklamasjonsfristen er normalt 2 år etter at du mottok varen. Dersom varen er ment å vare vesentlig lenger enn 2 år utvides reklamasjonsfristen til 5 år. For å kunne gjøre en mangel gjeldende må vi få beskjed i rimelig tid etter at du oppdaget eller burde ha oppdaget feilen.
Ved reklamasjon må produktet sendes i retur til oss. Dersom reklamasjonen godkjennes og du ønsker pengene tilbake, vennligst oppgi ditt kontonummer.
Send oss følgende informasjon på e-post til info@bli-god.no:
- Ordrenummer og kjøpsdato
- Reklamasjonsårsak
- Bilde av feilen
Mer informasjon: https://www.forbrukerradet.no/forside/feil-ved-vare/
Konfliktløsning
Klager på forsinkelser, manglende levering eller mangler på varen rettes til oss innen rimelig tid. Vi vil forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan du ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling (tlf. 23 400 500, www.forbrukerradet.no).
Europa-Kommisjonens klageportal kan også brukes dersom du ønsker å inngi en klage, særlig hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land: https://ec.europa.eu/odr
Frakt og leveringsvilkår
Gratis frakt:
Gratis frakt fra 1 000 kr gjelder kun følgende fraktmetoder:
- Bring – Pakke i postkassen
- Bring – Pakke i postkassen med pose på døren
- Instabox – pakkeboks
- PostNord – Hentepakke
Bring – Pakke til hentested:
- 29 kr for ordre med vareverdi 1 000–1 499 kr
- Gratis fra 1 500 kr
- For ordre under 1 000 kr gjelder ordinære fraktsatser
Beregning i kassen: vareverdi beregnes etter rabatter og før frakt. Tilgjengelige alternativer og endelig fraktpris bestemmes av leveringsadresse og vises i kassen før betaling.
Postnord – pakke i postkassen
Normalt 1–5 virkedager. Alle pakker sendes med sporingsnummer, og du får varslinger underveis og ved levering. For at metoden skal fungere må postkassen være tydelig merket og mottaker folkeregistrert på oppgitt adresse; ellers returneres pakken. Retur koster 89 kr (trekkes fra tidligere fraktkostnad). Bli God AS fraskriver seg ansvar dersom pakken blir stjålet fra usikret postkasse når denne metoden er valgt.
Postnord – pakke til hentested
Levering til nærmeste hentested normalt innen 1–4 virkedager. Hentefrist 7 dager etter ankomst. Uavhentede pakker returneres i henhold til transportørens regler. Det tilkommer 89 kr i frakt- og håndteringskostnader (trekkes fra tidligere fraktkostnad).
Bring – pakke i postkassen
Normalt 1–4 virkedager. Sporingsnummer og varslinger som over. Krav om tydelig merket postkasse og folkeregistrert adresse; ellers retur. Retur koster 89 kr. Bli God AS fraskriver seg ansvar ved tyveri fra usikret postkasse når denne metoden er valgt.
Pakke i postkassen med pose på døren
Pakken forsøkes levert i postkassen. Hvis det ikke er plass, leveres den med tjenesten Pose på døren. Kontroller at vilkårene for tjenesten er oppfylt før du velger den. Du mottar SMS/e-post når sendingen er levert med Pose på døren.
Leveringsvilkår (Pose på døren):
- Du gir Posten Bring fullmakt til å sette igjen pakken utenfor døren din.
- Bli God AS/Brings ansvar opphører når pakken er satt igjen utenfor døren.
- Mottaker er ansvarlig for pakken etter levering utenfor døren.
- Eventuelt tap/skade etter levering bæres av mottaker.
- Varsel sendes ved levering.
- Tjenesten kan ikke brukes til postboksadresser.
Leilighet/blokk med felles inngang – tilleggskrav:
- Oppgi etasje, husnummer og oppgang.
- Dør merket med navn (detaljerte instruksjoner kan erstatte kravet).
- Plassering må ikke være i konflikt med gjeldende brannforskrifter.
- Hvis levering ikke er mulig, leveres pakken til nærmeste hentested.
- Posten Bring må ha adgang/nøkler til felles inngang.
- Avstanden fra postkasse til dør må ikke være mer enn 250 meter.
Bring – pakke til hentested
Levering til nærmeste hentested normalt innen 1–4 virkedager. Hentefrist 7 dager; uavhentede pakker returneres iht. transportørens reglement. Det tilkommer 89 kr i frakt- og håndteringskostnader (trekkes fra tidligere fraktkostnad).
Instabox – pakkeautomat
Vanligvis kan du velge mellom to pakkeautomater. Bestiller du før kl. 11:00 og befinner deg i Oslo-området, kan pakken leveres samme dag. Bestillinger etter kl. 11:00 leveres neste dag. Instabox kan kreve legitimering via BankID.
Instabox – hjemlevering
Hjemlevering på dør neste dag ved bestilling før kl. 13:00. Tilgjengelige dager avhenger av adresse og vises i kassen.
Generelle leveringsvilkår
Du må være registrert på adressen i Postens adresseregister for at pakken skal kunne sendes til deg ved bruk av Postnord. Bli God AS er ikke ansvarlig for forsinkelser etter at pakken er overlevert til transportør. Kunden er ansvarlig for korrekt adresse (og eventuelt folkeregistrert adresse på oppgitt leveringsadresse). Kunden er økonomisk ansvarlig for bortkomne sendinger dersom dette skyldes feil adresse.
Kundeopplysninger
Personvern
Kjøperens personopplysninger vil kun bli utlevert til tredjepart hvis det er nødvendig for at selger skal få gjennomført avtalen med kjøperen, eller i lovbestemte tilfelle.
Informasjonskapsler (cookies) og markedsføring
På nettstedet vårt bruker vi utvidede informasjonskapsler som brukes av Google. De sender kryptert kundedata til systemet, samt e-postadresse og telefonnummer. Dataene er ikke synlige for noen, og lagres kryptert. Bruk av personopplysninger til markedsføringsformål, særlig analyse av effektiviteten av markedsføringstiltak, skjer kun dersom brukeren har samtykket.
Databehandlere
- Edrone Sp. z o.o., ul. Lekarska 1, 31-203 Kraków, NIP: 676-248-20-64, KRS: 0000537197 – bruk av edrone.me for utsendelse av nyhetsbrev
- Edrone Sp. z o.o., ul. Lekarska 1, 31-203 Kraków, NIP: 676-248-20-64, KRS: 0000537197 – markedsføring via e-post, SMS og sosiale medier ved hjelp av edrone-systemet
Sporingsteknologier
- edrone sporingskoder – analyse av nettbutikkstatistikk og markedsføring via e-post, SMS og sosiale medier ved hjelp av edrone-systemet
Viktig informasjon om bruk av kosttilskudd
Kosttilskudd er ment som et supplement til et variert kosthold og en sunn livsstil. De kan ikke erstatte et balansert kosthold.
Kundeopplysninger ved kjøp
Når du fullfører en bestilling i nettbutikken, blir du bedt om å oppgi personopplysninger. Du bekrefter at opplysningene er korrekte og fullstendige, og du er selv ansvarlig for feile opplysninger.